Graphic Design

Undergraduate Degree in Graphic Design, majoring in Graphic Design (240 ECTS). Prepares visual designers capable of devising, programming and creating visual communication, both online and offline, to stimulate users.
Graphic designer is an expert in the use of static graphic arts and movement to develop the branding and corporate identity of a company, advertising design and web interfaces, as well as the design of concrete such as packaging and signage applications.

Undergraduate Degree in Graphic Design, majoring in Motion Graphics and Video (240 ECTS). Prepares visual designers capable of devising, programming and creating visual communication, both online and offline, to stimulate users. By combining image and text, a student can develop from a brand image, to advertising, editorial design, signage design, web interfaces design, etc. The project culture is the driving force of didactics, based on experiential learning through assignments from real companies.

Diseño Gráfico

Título Superior en Diseño Gráfico, en la especialización de Diseño Gráfico (240 ECTS). Este curso forma diseñadores visuales capaces de idealizar, programar y crear comunicaciones visuales tanto offline como online para estimular al usuario.El diseñador gráfico es experto en el uso de las artes gráficas estáticas y en movimiento para desarrollar el branding e identidad corporativa de una empresa, diseño publicitario e interfaces web, además del diseño de aplicaciones concretas como packaging o señalética.

Título Superior en Diseño Gráfico, en la especialización de Diseño Gráfico (240 ECTS). Este curso forma diseñadores visuales capaces de idealizar, programar y crear comunicaciones visuales tanto offline como online para estimular al usuario. A través de la combinación de imagen y texto, el alumno podrá realizar tanto el diseño de una marca, como diseño publicitario, editorial, de interfaces web, señalética, etc. La cultura del proyecto es el hilo conductor de toda la didáctica, basada en el aprendizaje experimental mediante encargos de empresas reales.

Creative Advertising and Branding

The educational planning for all IED Diploma courses is aligned with the criteria established by the European Higher Education Area (EHEA). The IED Diploma program has adopted a credit structure that follows the European Credit Transfer System (ECTS). The IED Diploma is a private degree.

The Diploma IED in Creative Advertising and Branding (180 credits) is the educational response to the challenges of a global market where companies and agencies need vanguard creative professionals with new skills and competencies to differentiate and position their brands, products and services. The course bridges the gap between creativity, communication, advertising and branding to educate and form future creative professionals, able to develop, coordinate and implement innovative and highly effective interactive, international and digital communication, advertising and branding strategies that guarantee unique experiences at all customer touch points, critical for the success of any brand, product or service.

Creative Advertising and Branding

La planificación didáctica de todos los diplomas IED se basa en los criterios que marca el Espacio Europeo de Educación Superior (EEES). IED adopta un sistema de créditos que sigue la estructura de los European Credit Transfer System (ECTS). El diploma IED es exclusivamente un título privado propio.

El Diploma IED en Creative Advertising and Branding (180 créditos) nace como respuesta educativa a las nuevas necesidades de un mercado global donde las empresas buscan creativos de vanguardia con nuevas habilidades para diferenciar y posicionar sus marcas, productos y servicios. Este curso fusiona la creatividad con la comunicación, la publicidad y la gestión de la imagen de marca, para enseñar a los futuros profesionales creativos a ser capaces de desarrollar, coordinar e implementar estrategias digitales efectivas, interactivas y multiculturales que garanticen una experiencia única a través de todos los medios de comunicación