Sónar+D 2017
24 May, 2017
Winning Projects at Laus 2017
12 July, 2017
Show all

Visual Communication Final Projects 2016 / 17

Some of the final projects of our students from Undergraduate Degree in Graphic Design and IED Diploma in Creative Advertising & Branding.
This year, the students had the chance to work on two real projects, one with Plateselector, and the other with Barcelona’s City Council. Plateselector is a digital magazine with the most growth in the gastronomy world, over recent years. The brief for our students was the challenge of materializing that digital impact into a physical product, a paper magazine for example, where they open the possibility to any format, any idea, any support and content, and of course, to a level of design that since the beginning of the magazine has been present. With Barcelona’s City Council, the aim was to help them to create a communication campaign for the World Refugee Day 2017.
Algunos de los proyectos finales de estudiantes del título superior de Diseño Gráfico y del diploma IED de Creative Advertising & Branding.
Este año, los estudiantes tuvieron la oportunidad de trabajar dos proyectos reales, uno con Plateselector y el otro con el Ayuntament de Barcelona.
Plateselector es un magazine digital de referencia mundial dedicado a la difusión gastronómica. La idea era poder materializar ese aspecto digital en un producto físico, una revista por ejemplo, o cualquier otro formato impreso que sirviera de soporte y que mantuviera la esencia implícita que desde sus comienzos ha mantenido el magazine.
Con el Ayuntament de Barcelona, el fin era poder crear una campaña de comunicación para el Día Mundial del Refugiado 2017


Public Menu

Sara Ozvaldic
Public-Menu_01


Stories Make The Heart Bigger

Artem Nikolaev / Gudmundur Hilmar
refugiados-04


Feat

Olga Pipnik
Feat_02


Apriori

Mariana Barrientos
apriori_00


Placeselector

Viktoriya Semenova
Placeselector_06