Sónar+D 2017
24 mayo, 2017Winning Projects at Laus 2017
12 julio, 2017
Some of the final projects of our students from
Undergraduate Degree in Graphic Design and
IED Diploma in Creative Advertising & Branding.
This year, the students had the chance to work on two real projects, one with
Plateselector, and the other with
Barcelona’s City Council. Plateselector is a digital magazine with the most growth in the gastronomy world, over recent years. The brief for our students was the challenge of materializing that digital impact into a physical product, a paper magazine for example, where they open the possibility to any format, any idea, any support and content, and of course, to a level of design that since the beginning of the magazine has been present.
With Barcelona’s City Council, the aim was to help them to create a communication campaign for the World Refugee Day 2017.
Algunos de los proyectos finales de estudiantes del
Título Superior de Diseño Gráfico y del
Diploma IED de Creative Advertising & Branding.
Este año, los estudiantes tuvieron la oportunidad de trabajar dos proyectos reales, uno con
Plateselector y el otro con el
Ayuntament de Barcelona.
Plateselector es un magazine digital de referencia mundial dedicado a la difusión gastronómica. La idea era poder materializar ese aspecto digital en un producto físico, una revista por ejemplo, o cualquier otro formato impreso que sirviera de soporte y que mantuviera la esencia implícita que desde sus comienzos ha mantenido el magazine.
Con el Ayuntament de Barcelona, el fin era poder crear una campaña de comunicación para el Día Mundial del Refugiado 2017
Public Menu
Sara Ozvaldic
Stories Make The Heart Bigger
Artem Nikolaev / Gudmundur Hilmar
Apriori
Mariana Barrientos
Placeselector
Viktoriya Semenova